(+099)-123-45678

Sprzedaj swój katalizator po dobrej cenie

example@example.com

Jak układ wydechowy oczyszcza spaliny?

Układy wydechowe produkowanych samochodów wcale nie są tak proste jak mogłoby się wydawać. Niektórzy mogą myśleć, że jedynym zadaniem układu wydechowego jest wydalanie spalin z komory spalania silnika. Takie jest jego główne działanie, ale spaliny zanim trafią do atmosfery muszą zostać odpowiednio oczyszczone. Jest tak ze względu na nowe reformy dotyczące norm emisji spalin do atmosfery. Samochody niestety przyczyniają się poważnego zanieczyszczenia powietrza głównie w miastach. Przez to powstaje smog, który poważnie zagraża nie tylko astmatykom, a także osobom zdrowym. Dlatego właśnie na układach wydechowych montuje się systemy oczyszczania spalin, a są to przede wszystkim filtry DPF i katalizatory.

Filtry cząstek stałych

Obecnie produkowane silniki diesla muszą mieć filtr cząstek stałych zawarty na układzie wydechowym. Jest on niezbędny, ponieważ spaliny tworzone przez silnik diesla są bardzo toksyczne. Głównie chodzi o sadzę, która jest produktem ubocznym spalania w tymże silniku. Sadza ta odkłada się w filtrze cząstek stałych, gdzie pod wpływem wysokiej temperatury jest wypalana. Jeżeli cały ten zabieg przebiega poprawnie, to do atmosfery trafia zaledwie kilka procent trującej sadzy. Niestety w dobie ecodrivingu, spalanie w filtrze DPF może być nieco spowolnione, a to oznacza że filtr może się zapchać. Zapchany filtr to poważny problem, bo serwisy niechętnie dokonują jego wypalania. Oznacza to bardzo wysokie koszty, a wymiana na nowy może zawrócić niejednej osobie w głowie. To dlatego, że cena nowego filtru to jakieś pięć tysięcy złotych.

Reaktory katalityczne

Silniki benzynowe także nie zostały bez żadnego rozwiązania. Na układach wydechowych od dłuższego czasu pojawiają się katalizatory, które mają podobne zadanie do filtrów DPF. Katalizator co prawda nie wypala sadzy, ale oczyszcza spaliny w równie korzystny sposób. Wszystko dzieje się przy pomocy metali szlachetnych, bo to one wchodzą w reakcje z toksycznymi związkami, przez co spaliny zostają oczyszczone. Niestety katalizatory samochodowe również nie należą do lubianych podzespołów samochodu. To ze względu na sporadyczne awarie, które skutkują gwałtownym spadkiem mocy samochodu. Serwis jest dość drogi, przez co kierowcy decydują się na wycięcie katalizatora i zastąpienie go prostą rurką. Co prawda jest to dość rozsądne rozwiązanie, ale niezbyt zgodne z normami emisji spalin.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Search

Popular Posts

  • Ceny poszczególnych części samochodowych
    Ceny poszczególnych części samochodowych

    Ceny samochodów bywają bardzo różne i to samo tyczy się samych części. Istnieją bowiem na tyle rzadko spotykane modele aut, że trudno o jakiekolwiek oryginalne części silnika, zawieszenia, czy układu wydechowego. Ceny części popularnych aut są już dużo tańsze, ponieważ na rynku ich nie brakuje. Jednak cena nie zależy tylko i wyłącznie od popularności samochodu. W…

  • Zima – dlaczego jest tak kłopotliwa dla kierowców?
    Zima – dlaczego jest tak kłopotliwa dla kierowców?

    Za zimą zbyt wiele osób nie przepada i raczej nie ma się co temu dziwić, ponieważ jest to pora roku, która w bardzo dużym stopniu utrudnia życie wszystkim kierowcom. Jest to podczas której na drogach panują wyjątkowo trudne warunki i która nie rozpieszcza właściwie nikogo. Wiele samochodów ma całkiem poważne problemy z rozruchem silnika, co jest…

  • Usterki i awarie w samochodach
    Usterki i awarie w samochodach

    Wbrew pozorom samochody bardzo często się psują. Jedyne samochody, które nie ulegają tak częstym awariom to pojazdy, które odbieramy bezpośrednio z salonu. Taki samochód jest w pełni nowy, a to oznacza że żadna jego część nie jest narażona na awarie. Nowy samochód to także pewność, bo mamy go od pierwszych kilometrów przebiegu i jego historia…

Categories